계획충 2022 ver

하는일이 아주많이 바뀌어서 공부를 많이 해야되는데, 좀 어수선한 상태이다.

우선 생각나는대로 쓰고 담에 제대로 정리 & 블로그 리모델링

1. Unity / .NET
- DOTS 

 

What is DOTS and why is it important? - Unity Learn

In this tutorial, you’ll: Understand why Unity is moving to DOTS. Distinguish between object-oriented and data-oriented coding approaches. Identify use cases where moving to DOTS has short and long term benefits. Evaluate the key benefits and risks of wo

learn.unity.com

 

- Application API

 

Unity - 스크립팅 API: Application

Success! Thank you for helping us improve the quality of Unity Documentation. Although we cannot accept all submissions, we do read each suggested change from our users and will make updates where applicable. 닫기

docs.unity3d.com

 

- .NET System.IO

 

System.IO 네임스페이스

파일과 데이터 스트림에 대한 읽기 및 쓰기를 허용하는 형식과 기본 파일 및 디렉터리 지원을 제공하는 형식이 포함되어 있습니다.

docs.microsoft.com


2. 그래픽스
- 고려대 한정현교수님 그래픽스 강의
  - 당장 필요하지 않을지라도 우선 완강하기
- Lets Make a Voxel Engine

 

Let's Make a Voxel Engine

Introduction These tutorials and guides are what I wrote as I made my own voxel engine which later changed into the game Vox. If you are interested in learning about voxel engines, or want to make your own voxel game then these articles and tutorials shoul

sites.google.com


3. 책
사놓고 안보는것들좀 처치하자
- 유니티 그래픽스 최적화 스타트업
- 게임 엔진 블랙 북 : 울펜슈타인 3D
- 이득우의 게임 수학

일단 이정도 ?

'그냥일기 > 진짜그냥일기' 카테고리의 다른 글

이직(?)  (0) 2022.05.23
2021 공부리스트  (0) 2021.06.13
Unity Certified Associate : Game Developer 자격증 시험 후기  (6) 2021.01.21
주린이의 삶 시작  (2) 2020.08.03
프라이탁 덱스터 Flex  (0) 2020.06.08